T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
GAZİANTEP / ŞAHİNBEY - Şehit Fuat Oğuzcan İlkokulu

Haberler

Nis

       İstiklal Marşı ülkemizin bağımsızlığını simgeleyen milli marşımızdır. Manevi varlığı ülkemizin bütünlüğünü sağlamaktadır. Okunduğu yerlerde Türk ulusunun hakimiyeti ve özgürlüğünden söz edilir. İstiklal marşı zorlu dönemlerde yazılmış olup saygı gösterilmesi gereklidir. Milli marşımız okunurken nasıl davranılmalı, nelere dikkat etmeliyiz bunlar hakkında bilgi sahibi olalım.

İstiklal Marşı Söylerken Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar:

 

·       İstiklal Marşı başlamadan evvel kılık kıyafetimize çeki düzen vermeliyiz.

·       Başımızda şapka bulunuyorsa çıkarmalıyız.

·       Sessiz ve ciddi bir şekilde İstiklal Marşının başlamasını beklemeliyiz.

·       Komut verildiğinde hazır ol vaziyetine geçmeliyiz.

·       İstiklal Marşını söylerken gözümüzle bayrağımızı takip etmeliyiz.

·       Gür bir sesle söylemeliyiz.

·       Yürüyorsak durup biz de eşlik etmeliyiz

·       Oturuyorsak kalkmalı ve saygı göstermeliyiz.

·       Kapalı alanlarda İstiklal Marşı söylenirken ayağa kalkarak marşı yöneten kişiyi takip etmeliyiz.

·       Rahat komutunu duymadan yerimizden ayrılmamalıyız.

·       İstiklal Marşı söylerken ve dinlerken herhangi bir şeyle meşgul olmamalıyız.

·       Marş söylerken gülmemeli ve saygısızlık etmemeliyiz.

·       Marşımız okunduğu sırada arkadaşlarımızla konuşmamalı, marşımıza eşlik etmeliyiz.

·       Bu kurallara uymayanlar varsa onları marş bittikten sonra uyararak dikkat etmelerini söylemeliyiz.

 

Nis

eTwinning Okulu Etiketi ; eTwinning uygulamalarının okul politikalarını etkilemesi ve bu uygulamaların dikkate alınma şansını yükseltmek ,aynı okuldaki eTwinnerların, öğretmen ekiplerinin ve okul liderlerinin katılımlarını, işbirlikçi  ve özverili çalışmalarını  tanımak ve takdir etmek amacıyla başlamış bir uygulamadır.

     eTwinning Okulu etiketi ile ; yenilikçi öğretmenlerin projelerle bağ kurması; eTwinning faaliyetinin yaygınlaşması; idarecilerin de süreç içerisinde yer alması, okulların kendilerini geliştirmesi, Internet güvenliği (eSafety) konusunda  farkındalık   oluşturulması, uluslararası proje yapan okullar arasında yer almak hedeflenmiştir.

     Şehit Fuat Oğuzcan İlkokulu olarak 2021 yılında eTwinnig Okulu Etiketi almaya hak kazandık.

    Emeği geçen sevgili öğrencilerimizi, değerli ve özverili öğretmen arkadaşlarımızı, çalışmalarımızda her zaman  paydaş olduğumuz okul idaremizi tebrik ediyor; destekleri ile  motive olmamızı sağlayan velilerimize teşekkür ediyoruz...

Ock

1)   Uzaktan eğitim sırasında ebeveynler evde çocuğun konsantrasyonunu bozmamak için neler yapabilirler?

 

 

       EBA TV'de ders olduğu saatte ev işi yapmaya ara verebilir. Evde gerçekten bir okul ortamı varmış gibi mümkün olduğunca ders saatlerinde öğrenciye sessiz bir ortam oluşturmak uygun olabilir. Burada velilerimize önemli bir görev düşüyor; çocuğa uygun ders ortamı yaratıp diğer saatlerde de çocuğun sosyal gelişimine katkıda bulunacak etkinlikler yapmak velilerin şu dönemde görevi.

 

     Veliler canlı ders esnasında öğrencilerin konsantrasyonunu bozmamak adına kitap okumak, ütü yapmak gibi ortamda ses oluşturmayacak işler ve hobilerle uğraşabilirler. İsterlerse şayet öğrenciyle birlikte dersi izleyebilirler, anlatılan konuyla ilgili ilgi uyandıracak sorular sorup öğrencinin ilgisini derse odaklamasına yardımcı olabilirler.

 

      Mutlaka okulda ders dinliyormuş gibi bir ortam sağlamak gerekir. Ses olmamalı, dikkat dağıtıcı konuşmalar ve yönlendirmeler yapılmamalı. Mümkünse ayrı bir odada olmalı ebeveynler. Cep telefonu televizyan radyo  vb. elektronik cihazlar çocuğun yanında ya da çalışır durumda olmamalı, mecburi bir durum varsa telefon görüşmeleri  çocuktan uzakta sessiz konumda olmalı.

 

2) Ebeveynler bu süreçte televizyon ve internet kullanım alışkanlıklarını nasıl değiştirmeli?

 

 

      Öğrencilerin ders saatinin olduğu saatler başta olmak üzere TV izleme, bilgisayar kullanma hakkı elbette öncelikle (ders için) çocukların. Bunun dışında çocuk ders çalışırken velinin de buna uygun programlar takip etmesi, yaş aralığına uygun programlar seçmesi örnek teşkil edebilir. Sürekli TV karşısında veya telefon ile uğraşan veliler, elbette doğru davranışı kazandırmaktan uzak. "Ders saatin geldi, haydi sen ders başına" deyip telefon ile uğraşmak ne kadar yanlışsa "Haydi bugün biraz da kitap oku" deyip TV karşısına geçmek de o kadar yanlış. Bizler veliler olarak öncelikle çocuklarımıza uygun ortam oluşturmalı ama aynı zamanda da örnek olmalıyız. Bir velinin "Haydi birlikte kitap okuyalım" demesi veya en azından "Bize kitap okuyup okuduklarını anlatır mısın?" demesi daha doğru. Çünkü sürece kendinizi de dahil ettiğinizde bu eylemin (kitap okumak, ders çalışmak vs.) doğru olduğunu vurgulamış olursunuz. Aynı zamanda öğrencinin birlikte bir şeyler yapma, değerli olma isteği de karşılık bulur.

 

      Uzaktan eğitim ülke olarak ilk kez deneyimlediğimiz bir şey. Öğrencilerimiz anlayamayacakları ya da başaramayacakları gibi olumsuz duygulara kapılmasınlar. Videoları tekrar tekrar izlesinler. Kaldı ki tüm öğretmenleri EBA üzerinden konuları ve öğrencilerini takipte olacak. Sormak istedikleri bir soru ya da anlayamadıkları bir konu olduğunda EBA üzerinden hem arkadaşlarına hem  de öğretmenlerine ulaşabilirler. Karantina süreci sona erip okula geri döndüğümüzde telafiler yapılacak. Bakanlığımız bu konu üzerinde de çalışmalarını sürdürüyor. Gayrette olalım; en önemlisinin sağlığımızı kaybetmemek olduğunu unutmayalım ; çocuklarımızı motive edelim ve güzel günlerin yakında geleceğini sıklıkla dile getirelim.

 

Ock

Kelime avı

     4 yaşın üzerindeki çocukların oynayabileceği bu oyunda herhangi bir nesne gerekmemektedir. Oyun, oyunculardan birisinin bir hece söylemesi ile başlar. Örneğin "Da". Bu hecenin ardından oyuncuya 2 dakika verilir ve oyuncundan "Da" hecesi ile başlayan 5 kelime bulması beklenir. Bulamayan oyuncu, oyunu kaybeder.

Balonla badminton

Yaş: 4 yaş ve üzeri

Oyuncu sayısı: 2 kişi ve üzeri

Ne lazım? Sopa ya da kaşık- balon



Balonla badminton oyunu nasıl oynanır?

İki yarışmacı şişirilmiş balonu kaşık veya sopa yardımı ile birbirine atar. Balona hamle yapamayan ve yere düşüren oyuncu rakibine bir puan kazandırır.



Çocuğa ne kazandırır?

Görsel-mekansal alanda planlama yapma, konsantre olma, el-göz koordinasyonu kurma, hızlı hareket etme becerilerini geliştirir. Bu oyunların yanı sıra evinizde küçük şef olup mutfakta kolay bir tarif seçip yemek yapabilirsiniz, evdeki sandalyeleri karşılıklı dizerek üzerlerine büyükçe bir battaniye örtüp çadır yaparak kamp kurabilirsiniz ve çocuğunuzla beraber kutu oyunları (jenga, zingo, tabu jnr, biz bize, acaba neyim? make'n break) oynayarak kış aylarında güzel ve kaliteli zaman geçirebilirsiniz.

 

 

Dokun tahmin et

Yaş: 4 yaş ve üzeri

Oyuncu sayısı: 3 kişi ve üzeri

Ne lazım?: Tepsi ya da kutu- küçük nesneler



Dokun tahmin et oyunu nasıl oynanır?

Bir tepsi içinde evde bulunan nesneler konur. (Toka, para, saç fırçası, cüzdan vb.) oyuncular bu nesneleri kısa süre gördükten sonra tepsinin üzeri bir bezle örtülür. Oyuncular sırasıyla nesnelere dokunarak doğru bir tahminde bulunmaya çalışırlar.



Çocuğa ne kazandırır?

Dokunma duyusunu kullanarak akıl yürütme, kısa süreli ve aktif işleyen bellek alanlarını geliştirir.

 

Ock

    Okulumuz 1-H sınıfı öğretmeni Soner ŞAHİN koordinatörlüğünde Ekim ayında başlatılan  eTwinning projesi " Fırçamın Büyülü Dünyası - The Magical World Of My Paintbrush "  , pandemi sürecine rağmen tüm çalışmalarını tamamlayarak projeyi sonlandırmıştır.

 

Projemizde öğrencilerimizde güvenli internet kullanımı farkındalığı oluşturulmuştur.

 

    Projemizde 2023 eğitim vizyonu ışığında çalışmalar yapılmıştır.Ayrıca çeşitli web2 uygulamaları kullanılarak öğrencilerimizde 21.yy dijital yetkinlik oluşturulması sağlanmıştır.

Ock

Oyun, bebeklik döneminden başlayıp, farklı şekillere bürünerek çocuğun hayatının vazgeçilmez bir parçasını oluşturur. Günümüzde teknolojinin hızla gelişimi ve hayatımıza girmesiyle, çocuklar ekranı ve ekranda yer alan oyunları tercih etseler de çocukların gelişimini destekleyecek ve onlara ekrandan uzak bir oyun ortamı sağlayacak alternatifler yaratmak oldukça önemlidir.

       Uzaktan eğitim sürecinde evde olan öğrencilerimiz ve sürecin en büyük destekçisi velilerimiz için evde oynanabilecek ve çocukların gelişimini destekleyebilecek oyun ve etkinlikleri derledik.

 

AYNA

Oyuncu Sayısı: 2 ve üzeri, çift sayılarda oyuncu sayısı.
Malzemeler: Dans etmek için müzik.


Nasıl Oynanır: Bu oyun çiftler halinde oynanır. Çiftlerden biri müzik

açıldığında dans eder, diğeri de dans eden kişinin aynası olur ve onun dans ettiği gibi dans etmeye çalışır. Müzik durduğunda çiftler yer değiştirir ve oyun devam eder.
Desteklenen Beceri: Motor gelişimi ve görsel hafıza.

 

 

KELİME BİRLEŞTİRME

Oyuncu Sayısı: 2 ve üzeri
Malzemeler: Kağıt, kalem, makas.


Nasıl Oynanır: Çocuğunuzla birlikte bir kelime seçin. Seçtiğiniz bu kelimeyi bir kağıda yazın. Yazdığınız kelimeyi harf harf kesin ve çocuğunuzun önüne karışık bir şekilde koyun. Çocuğunuzun harfleri doğru sırada birleştirmesini ve en başta seçtiğiniz kelimeyi oluşturmasını isteyin.
Desteklenen Beceri: Okuma yazma, görsel hafıza.

 

 

DİNLE VE ÇİZ

Oyuncu Sayısı: 2 ve üzeri
Malzemeler: Kağıt ve boya kalemleri.


Nasıl Oynanır: Bir  resim çizin ve çizdiğiniz bu resmi çocuğunuza anlatın. Çocuğunuzdan siz anlatırken sizi dikkatlice dinlemesini isteyin. Siz anlatmayı bitirdikten sonra çocuğunuzdan sizin resminize bakmadan sizin anlattığınıza göre bir resim çizmesini isteyin. Daha sonra çizdiğiniz resimleri karşılaştırın.


Desteklenen Beceri: Dikkat ve hafıza becerisi, küçük kas gelişimi.

 

Ock

Çocukların fiziksel, sosyal, bilişsel, dil gibi yeteneklerini sağlıklı bir şekilde geliştirebilmelerine yardımcı olmak için onlarla evde ailece etkinlikler yapılabilir, oyunlar oynanabilir. Ebeveynler ve çocuklar birlikte kaliteli vakit geçirmeliler.

    Şu an en mantıklı yol olan evde kalma sırasında, çocuklarla beraber oynanabilecek düzinelerce oyun var.

 

 

 

 

 

 

1) ÜÇGEN PEYNİR DİLİMLERİ

Hangi Yaş Grubu için Uygundur: 7 yaş ve üzeri

Kaç Kişi ile Oynanır:2kişi ve üzeri

Oynamak için Neler Gerekir: Kâğıt ve kalem

Nasıl Oynanır: İlk önce kâğıdın üstüne bir sürü nokta konur. Sonrasında ilk sırayı alan yarışmacı iki nokta arasına bir çizgi çizer. Bu çizgi iki noktayı birleştirmeli ancak birçok noktanın üzerinden geçmemelidir. Bu çizgiyi çizdikten sonra sıra diğer oyuncuya geçer. Bu oyuncu da da başka iki nokta arasına çizgi çizer. Oyunda amaç, karşı rakibe çizgi çizerek üçgen yaptırmadan üçgenler yapmaktır. Bu nedenle çizilen çizgilere dikkat edilmelidir. Bir şekilde oyunculardan biri iki noktayı birleştirerek üçgen elde ederse, üçgenin içine adının baş harfini yapar. Böylece üçgenin kime ait olduğu belli olur.En çok üçgen yapan kazanır.

Çocuğa Neler Kazandırır: Dikkati geliştiren bir oyundur.

 

2) HACI YATMAZ

Hangi Yaş Grubu için Uygundur: 2 yaş ve üzeri

Kaç Kişi ile Oynanır: 2 kişi ve üzeri

Oynamak için Neler Gerekir:Oklava veya sopa

Nasıl Oynanır: Uzunca bir sopa ortaya dikilir. Oyunculardan biri sopayı havada durması için tutar.  Oyuncular sopanın çevresinde halka şeklinde dizilir. Herkese bir numara verilir. Ortadaki oyuncu bir numara söyleyerek sopayı bırakır ve numarası söylenen oyuncu sopayı yere düşmeden yakalamaya çalışır.

Çocuğa Neler Kazandırır: Refleksleri geliştiren bir oyundur.

 

 

3) PAZARA GİTTİM

Hangi Yaş Grubu için Uygundur: 7 yaş ve üzeri

Kaç Kişi ile Oynanır: 2 kişi ve üzeri

Oynamak için Neler Gerekir: Herhangi bir materyal gerekmez

Nasıl Oynanır: Oyuncular halka şeklinde oturur. İçlerinden biri oyunu "Pazara gittim ve ELMA aldım." diyerek başlatır.  Yanındaki oyuncu bir önceki oyuncunun çarşıdan aldığı şeyi aynen söyler ve üzerine bir meyve-sebze daha ekler. Örneğin "Pazara gittim ELMA, MUZ aldım". Üçüncü oyuncu da ikinci oyuncunun söylediğinin aynısını söyler ve bir meyve-sebze daha ekler. Oyun bu şekilde her oyuncuda yeni bir meyve-sebze eklenerek devam eder. Alınan meyve-sebzelerin sırasını karıştıran ya da unutan oyuncu yanar ve oyundan çıkar. Diğerleri en baştan başlayarak oyunun tekrar eder.

Çocuğa Neler Kazandırır: Hafızayı, dikkati geliştiren bir oyunudur.

 

Ara

       Bu projede Okulumuz 1-I sınıfı öğretmeni Nida EMİNOĞLU gönüllü öğrencileri ile birlikte SOKAK HAYVANLARI İÇİN HAYAT TİMİ- LIFE TEAM FOR STRAY ANIMALS PROJESİ kapsamında öğrencilerin yaratıcılıklarını da kullanarak işbirlikli bir şekilde sokak hayvanlarının yaşam şartlarını kolaylaştıracak kedi evi, köpek kulübesi, kuş yuvası, mama ve su kabı düzenekleri tasarlayacağız.
     Öğrencilerimiz bu çalışmaları istedikleri şekilde boyayıp, renklendirip gerekli uyarıları da barındıracak şekilde sergileyecek ve proje sonunda önceden belirlenen alanlara sokak hayvanlarının yararlanması için bırakılacaktır.

  

Ara

Okulumuz 1 E sınıfı öğretmeni Ayşegül Yılmaz ve öğrencileri SİHİRLİ PARMAKLAR e Twinning projesini yürütmektedirler.Projemizde öğrencilerin el becerilerini geliştirerek günlük yaşam becerileri kazanmaları hedeflenmektedir proje yürütülürken öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini keşfetmeleri sağlanarak özgüvenlerinin artırılması amaçlanmaktadır.

      Okulumuz 1 E sınıfı öğretmeni Ayşegül Yılmaz ve öğrencileri SİHİRLİ PARMAKLAR e Twinning projesini yürütmektedirler.Projemizde öğrencilerin el becerilerini geliştirerek günlük yaşam becerileri kazanmaları hedeflenmektedir proje yürütülürken öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini keşfetmeleri sağlanarak özgüvenlerinin artırılması amaçlanmaktadır.